Hmotnost, tloušťka, tloustnutí a odvykání koření - jak na to

hmotnost-tloustka-tloustnuti-a-odvykani-koreni-informacePři odvykání kouření lidé tloustnou, pokud nemají dostatek informací. Za to, že se zvyšuje hmotnost organismu mohou dvě věci: to že místo cigarety jíme (do jisté míry jako náhražka cigarety - mít něco v ústech) a druhým důvodem je, že již není přijímán nikotin, který určitým působením dovede udržovat hmotnost. Článek více vysvětluje jak postupovat, aby člověk netloustnul při nekouření.

Nikotin a jeho vliv na hmotnost

Nikotin má mnoho vlivů na organismus, ale co se týče hmotnosti těla, tak 3:
  • způsobuje, že trávenina v žaludku v něm je delší dobu - to způsobuje déle pocit nasycení
  • urychluje peristaltiku (pohyb tráveniny) ve střevě - to vede k tomu, že trávenina je kratší dobu ve styku se stěnami tenkého střeva a nemohou tak přejít efektivně živiny
  • zvyšuje až o 1/10 bazální metabolismus (asi o 800kJ) oproti normálu; bazální metabolismus je velmi jednoduše řečeno základní energetická potřeba organismu k přežití na 24 hodin.

 

Stimulace úst

Další skutečností je, že pokud nedáváte do úst cigaretu, potřebujete ústa stimulovat něčím jiným - a to je jídlo.

 

Jak netloustnout při odvykání

Pokud nechete tloustnout, je důležité, abyste přijímali stravu s nízkým obsahem energie (nízkoenergetickou) - především zeleninu, málo sladké ovoce (tyto dvě složky stravy vedou i k lepší detoxikaci organismu), stravu s vysokým obsahem vlákniny (ta v trávicím systému nabobtná a působí pocit nasycení) - např. ovesné vločky. Je také důležité hodně pít - např. málo slazené čaje, hodně ředěné ovocné džusy.
Samozřejmostí je dostatek pohybové aktivity - každému jak je příjemné: posilovna, domácí rotoped, plavání. Důležité je při odvykání nezůstat ležet hodiny u televize, ale jít třeba na procházku, za přátely apod.



Studie říkají, že odvykání a hubnutí může jít ruku v ruce!

Podle studií ženy, které se vedle odvykání kouření aktivně snažily udržet svou hmotnost pod kontrolou, měly o celých 23 % vyšší pravděpodobnost, že se jim podaří zbavit svého návyku, než ženy, které se zaměřily pouze na boj s kouřením. Zároveň ženy dbající o svou hmotnost přibíraly i méně na váze – i když překvapivě v průměru pouze asi o jeden kilogram.

Autoři studie doufají, že jejich výsledky přesvědčí lékaře, aby své pacientky více podporovali nejen v odvykání, ale zároveň jim poskytovali i odborné rady ohledně udržení zdravé hmotnosti. Zároveň by si přáli, aby závěry jejich studie inspirovaly více žen k pokusu o odvykání. Protože neúprosně stoupající ručička na váze zřejmě podkopává motivaci mnoha žen k tomu přestat s kouřením, bylo by do budoucna žádoucí, aby se odborná pomoc s udržením přiměřené hmotnosti stala nedílnou součástí odvykací léčby.
 

Sponzorované odkazy

Kuřákův sen
Poradna odvykání kouření Praha

Vyhledávání

Videa



Get the Flash Player to see this player.

Nekuřácké restaurace

Alkoholismus a alkohol

Statistika návštěvnosti

Počítadlo návštěv
Detailní statistiky zde
Počet stránek webu: 349

Nacházíte se na největším webu o kouření na českém internetu. Obsahuje 401 stránek.


 

kp_03
Slovo psychologa:
„Lidé kouří nikoli proto, že chtějí kouřit, ale protože nemohou přestat.“
kp_14
Slovo statistika:
„Pokud by všichni kuřáci v ČR přestali kouřit, jedna třetina onkologů by byla bez práce.“
Bez cigaret
Slovo filosofa:
„Závislost nelze jen tak vyhodit oknem. Musíte ji laskavě svést ze schodů, doprovodit ji ke vchodu a vypoklonkovat ze dveří...
Mark Twain

Jsme na Facebooku

Linka pro odvykání kouření

Jak přestat kouřit

Projekt www.kurakovaplice.cz - Copyright © Eva Mlčochová 2003 - 2014.
Vedoucí projektu: MUDr. Zbyněk Mlčoch | Webhosting Wedos | Grafika: Axe design | Realizace a technická podpora: Petr Coufal | Mapa webu.
Navštivte: Mezilidské vztahy - Zábavné fotografie - Medicína - Vzory právních smluv, žalob zdarma - Tiskopisy - Zajímavé texty - Předpověď počasí - Prima hudba - Testy.